ציוד בתי חולים

ציוד בתי חולים

בתי חולים הם המוסדות הבכירים ביותר לטיפול בחולים ואליהם מתנקזים כל האנשים אשר זקוקים לטיפולים מורכבים. אל בתי החולים מופנים אנשים אשר יש סכנה חמורה לבריאותם עקב טראומה פתאומית, תאונות שונות ועוד. שם מתבצעים פרוצדורות מורכבות כמו לידה, השגחה רפואית צמודה, אבחון ובדיקות מיוחדות ועוד. בית חולים חייב להיות ערוך מבחינת הציוד לכל  מקרה רפואי מסובך בעיתות שגרה, ובודאי, בעתות חירום. ציוד רפואי לבית חולים כולל מגוון רחב של פריטים שנועדו לספק מענה לכל המחלקות השונות. יש ציוד שהוא סטנדארטי כמו מיטות אשפוז, כסאות בדיקה ולקיחת דמים וציוד אחר שמותאם ספציפית למחלקה המטפלת. הציוד נרכש או מושכר מיצרנים ומשווקים המתמחים בתחום.

מיטות

פרטי הציוד הרפואי לבתי חולים הינו מגוון מאוד אבל אין עוררין על כך שהפריט הנדרש ביותר הינו מיטות האשפוז לסוגיהן. בכל מחלקה יש עשרות כאלו וליד מחלקת המיון ניתן למצוא רבות אחרות הנמצאות בכוננות למקרי חירום בהם יש צורך לטפל בנפגעים רבים בו זמנית. המיטות המודרניות מתכווננות, ניתן להגביהן ולהנמיכם, להגביה את מסעד הראש ולחבר אליהם אלמנטים רפואיים שונים שנועדו לטיפול, אבחון, מעקב ועוד. לצד מיטות האשפוז יש שידות שניתן להשתמש בהם לצרכי אחסון, כמשטחי אכילה, ועוד. מיטות אחרות נועדו לניתוחים, לטיפולים רפואיים, לרחצה, לפיזיותרפיה. לגניקולוגיה ועוד, וכל אחד מאלו נבנה עם מפרט ספציפי המותאם למטרותיו.

כסאות, שולחנות ניתוח וציוד אחר

רהיטים אלו נועדו לביצוע טיפולים מגוונים. יש כיסאות בשני חלקים ואחרים המתכווננים ברמה כזאת או אחרת. יש כסאות שנשכבים למיטות, כסאות לטיפולים גניקולוגיים, אורולוגיים ועוד. בבית חולים נעשה שימוש גם באלונקות לסוגיהם ועיקר הנחיצות שלהן הינה בחדרי מיון. האלונקות קלות להזזה וניתן לכווננן ביעילות ובמהירות. דבר זה מקל על האבחון והטיפול במחלקות חירום אלו. יש אלונקות חשמליות – הידראוליות עם ראש מתרומם. אחרות, אורטופדיות שמיועדות לנפגעים שלא רצוי לטלטלם ועוד.  לאלונקות מוצמדים מוטות עירוי מתאימים. כל האלונקות והמיטות מצוידות במנגנוני בטיחות כמו: מעצורים ומעקות עולים ויורדים. בחדרי  הניתוח ניתן להבחין בשולחנות ניתוח מגוונים שמותאמים לפעילות מורכבת. הם מתכווננים ומסביבם יכולים לעמוד מספר נכבד של רופאים ואחיות.

ציוד טיפולי ושיקומי

בבתי חולים שוהים חולים לפני, במהלך ניתוח ולאחריו, וכן, למעקב ולבדיקות נוספות. בזמן שהותם משתמשים החולים בציוד מגוון. קיים ציוד בתי חולים להובלת מטופלים המתקשים בהליכה כמו כסאות גלגלים, רולטורים, הליכונים ועוד. יש כסאות שנועדו לרחצה והם עשויים מחומרים עמידים למים. לרשות הצוות המטפל והחולים עצמם  עומדים עגלות טיפול, עגלות לחלוקת אוכל ותרופות, עגלות רפואיות וניקיון, דרגשים, מעמדים ליד או לרגל, פרגודים, אוגרי כביסה  ועוד.  מומלץ לרכוש ציוד מגוון זה אצל משווקים בעלי מוניטין שברשותם כל הציוד הנדרש לבתי חולים. ריכוז הזמנות אצל ספק אחד מקל מאוד על ההתנהלות ומייעל את תהליכי הרכישה.

 


Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *