כיצד נבחר מטפלת זוגית מתאימה ומקובלת על שני הצדדים?

כיצד אפשר להגיע להסכמה בתקופה שלא מסכימים על שום דבר מלבד על העובדה שלא מסכימים על כלום? פילוסופי משהו, נכון? אך זה המצב בו נמצאים בני זוג רבים אשר נאלצים להסכים על זהות מטפל זוגי, בתקופה בה הם לא מסכימים על שום דבר.

החשיבות של הסכמה על מטפל זוגי היא רבה, לא רק בגלל שזהות המטפל קובעת את אופי הטיפול וסיכויי הצלחתו ולא רק בגלל שעצם ההחלטה ללכת למטפל יכולה להשפיע על עתיד היחסים בין בני הזוג, מעבר לכך. עצם העובדה ששני הצדדים מסכימים על זהות המטפל ביחד, מבשרת שיש עם מה לעבוד, היא מוכיחה שבני הזוג רוצים בהצלחת התהליך. עצם העובדה ששניהם הגיעו להסכמה משותפת על דבר כל כך חשוב, מלמד שיש ביניהם עוד נושאים מסוימים בהם הם רואים עין בעין.

כעת השאלה, כיצד נבחר מטפל או מטפלת זוגית באופן מוסכם ומקובל. הדרך הטובה ביותר לשם כך, היא לא לחפש מטפל או מטפלת אשר קרובים אל אחד מהצדדים. באופן טבעי כאשר המטפל קרוב אל אחד מהצדדיים, הצד השני יראה בכך כמין התרסה נגדו, הוא יתקשה לקבל את זה והרבה פעמים הוא יתכנס בתוך עצמו, לפני ובזמן הטיפול. מצב שכזה הוא מתכון לכך שהטיפול לא יצליח.

נקודה נוספת, רצוי שכל אחד מבני הזוג לא ידרוש שהמטפל יהיה בן מינו. יש מי שיכול לראות בכך בעיה. אם האישה תציע מטפלת זוגית והגבר יציע מטפל זוגי, כל אחד מהצדדים יחשוב שהסיבה לכך היא שבצורה כזו, המטפל יסכים איתם ולא יהיה אובייקטיבי מספיק בעת הטיפול.

אז כיצד כן בוחרים מטפל זוגי באופן מוסכם?  ראשית, אפשר ליצור רשימה של מטפלים ומטפלות זוגיים מהאזור הקרוב. נניח ורוצים לעבור טיפול זוגי בצפון (מומלץ לחפש מטפלים זוגיים מהאזור הקרוב ולא ממקומות רחוקים מדי, אז לא צריך להשקיע זמן רב מעבר לטיפול), אז יוצרים רשימה של מטפלים זוגיים בצפון, ולאחר מכן מתחילים לסנן על פי כישורים, המלצות וכדומה. את התהליך יש לעשות ביחד, בלי לחץ, בלי מריבות, בלי ויכוחים. כל צד יכול לעלות טיעונים בעד ונגד, אפשר לקבוע כללים על פי מה בוחרים ומחליטים, וכך מגיעים להסכמה מהירה.

אפשרות נוספת היא, לפנות לאיש מקצוע מוכר, נניח פסיכולוג או בעל מקצוע מקופת חולים ולבקש אצלו המלצה ולקבל אותה כמו שהיא. במובן הזה לא משאירים הרבה מקום לויכוחים ומריבות, פשוט מקבלים את ההמלצה מתוך הנחה שהגורם אשר ממליץ לנו, הוא אדם ישר שירצה בטובתנו ולא מישהו שרוצה בטובת אחד הצדדים בלבד.

אפשרות אחרת היא לבקש מחברים משותפים קרובים המלצות, אולי הם יוכלו להציג בפנינו מטפל או מטפלת שיוכלו וישמחו לעזור לנו. על חברים שלנו אנחנו תמיד יכולים לסמוך.